Statystyki Google Analytics są obecne w świadomości niemal każdego właściciela firmy, małej, czy dużej. Każdy, kto poważnie myśli o prowadzeniu firmy w Internecie powinien jak najszybciej oswoić się z tym narzędziem. Google Analytics pozwala mierzyć liczbę użytkowników odwiedzających naszą stronę internetową, pozwala sprawdzić, który z elementów oferty firmy wzbudza największe zainteresowanie, mierzyć czas odwiedzin. Statystyki pozwalają nam też śledzić, które ze źródeł pozyskiwania klientów jest najbardziej skuteczne, dzięki czemu możemy optymalizować nakłady na reklamę.
Czy jednak możemy ufać statystykom Google w stu procentach? Okazuje się, że nie, a przynajmniej nie w każdym przypadku.
Czy zatem statystyki Google nas oszukują?
Użycie słowa oszustwo byłoby sporym nadużyciem, jednak faktem jest, że Google Analytics w swej podstawowej konfiguracji nie zlicza dokładnie czasu odwiedzin. Wiąże się to z tym, że podstawowy kod Google Analytics mierzy czas tylko wówczas, gdy użytkownik przechodzi po kolejnych podstronach witryny. Nie widzi zaś ostatniej podstrony, na której użytkownik kończy przeglądanie witryny.
Jak można to zmienić?
Rozwiązaniem tego problemu jest użycie rozszerzonego kodu Google Analytics. Polega to na wklejeniu dodatkowego fragmentu kodu, który co 10 sekund sprawdza, czy użytkownik nadal przegląda witrynę.
Co zyskujemy? Oto kilka zalet zastosowania rozszerzonego kodu Google Analytics
- Dokładne informacje dotyczące czasu odwiedzin.
- Dokładne informacje na temat liczby odwiedzanych podstron.
- Precyzyjna informacja o tym, która strona jest przeglądana jako ostatnia.
- Dokładne informacje dotyczące współczynnika odrzuceń.
- Dokładne dane ( najczęściej wzrost) na temat konwersji.
Poniższy przykład ilustruje działanie rozszerzonego kody GA. Wyraźnie widać, że zmniejszył się współczynnik odrzuceń.
Rysunek 1: Statystyki z podstawowym kodem GA
Rysunek 2: Statystyki z rozszerzonym kodem GA
Specjaliści z UGO.PL świadczą usługę implementacji rozszerzonego kodu Google Analytics w stronach internetowych. Jeśli potrzebujesz dokładnych danych na temat odwiedzin Twojej strony internetowej, skontaktuj się z nami przez numer tel.: 22 673 25 75 lub skorzystaj z formularza kontaktowego.